Nie jesteśmy w stanie przedłużać leczenia (ponawiać wystawianie recept pacjentom ze zdiagnozowanymi chorobami przewlekłymi) w sposób jak dotychczas oczekuje spora liczba z Was – pacjentów, tj. pojedyncze leki na żądanie w każdej chwili.
Pacjent ze zdiagnozowaną chorobą przewlekłą ma uregulowaną, określoną terapię lekową, która jest prowadzona w sposób ciągły, o ile nie nastąpi pogorszenie stanu zdrowia pacjenta lub lekarz nie zmieni leczenia. Ustabilizowany pacjent z chorobą przewlekłą przyjmuje regularnie ten sam określony zestaw leków, co umożliwia mu zaplanowanie z wyprzedzeniem terminu ponowienia zamówienia recepty na kolejną partię leków, aby bezpiecznie kontynuować leczenie.
Zamawianie pojedynczych leków, jako kontynuacja terapii wielolekowej nie będzie dalej możliwa, ponieważ zwielokrotnia to ilość wizyt pacjentów w przychodni, a tym samym ogranicza dostępność innym pacjentom. Należy skomasować pojedyncze zamówienia wielu leków do jednego wspólnego zamówienia na co najmniej 3 miesiące. Informujemy, że zgodnie z przepisami leki te mogą być wypisywane na okres dłuższy – nawet na okres 1 roku. Ustawodawca, mając na uwadze poprawę dostępności, wprowadził to udogodnienie, z którego należy skorzystać. Będziemy restrykcyjnie przestrzegać zasad w imię satysfakcji ogółu pacjentów
Zamówienia na przedłużenie terapii lekowej będą realizowane w terminie do 7 dni.
Kody recept będą wysyłane na IKP – Internetowe Konto Pacjenta, które każdy powinien zainstalować w swoim smartfonie. Korzystanie z aplikacji IKP jest bezpłatne. IKP umożliwia także składanie zamówienia na leki i odbiór kodów wszystkich zamawianych recept, skierowań.
Wprowadzamy nowy system informatyczny, który jest zintegrowany z IKP i umożliwia nową jakość obsługi dla pacjentów korzystających z IKP.
Skorzystajcie z tej szansy, bo bez Waszego udziału nie poprawimy dostępu do lekarza POZ.
Pomoc w założeniu profilu zaufanego i aplikacji IKP udziela Punkt Obsługi Klientów NFZ w Iławie ul. Jagiellończyka 16